Cara Buat Individu Private Chat Pada Status Update Dalam Wall Facebook

Apa yang kita tahu tentang berchating dalam facebook,dalam fikiran kita..mestilah kena buka facebook chating box untuk berchating,kepada anda yang ingin mencari sedikit kelainan semasa berchating dengan orang tersayang di facebook,disini aku ingin berkongsi Tip Facebook iaitu Cara Buat Individu Private Chat Pada Status Update Dalam Wall Facebook.Maksudnya,kita juga boleh berchating pada status update secara private tanpa dapat di kesan oleh rakan-rakan facebook kita yang lain,ok..kita terus kepada langkah-langkah bergambar seperti dibawah.



Langkah 1..
Anda terus pergi kepada facebook status update dan pada button [1-Klik Disini] anda perlu tukar daripada Awam atau Rakan kepada Hanya Saya..lihat contoh gambar dibawah..


Langkah 2..
Pada update status Tag nama salah seorang rakan facebook yang anda mahu berchating dengannya,..Lihat contoh seperti gambar dibawah.


Langkah 3..
Klik button Kirim/Post..Lihat gambar


Setelah button kirim di klik,ini akan terpapar pada wall facebook anda,anda tak perlu risau kerana kiriman/posting ini tidak akan keterlihatan pada rakan-rakan facebook yang lain,selagi logo berkunci dalam kiriman itu tidak diubah.Kiriman ini hanya dapat dilihat oleh anda dan rakan yang telah anda Tag tadi.


Terima Kasih..Selamat Berchating Dengan Aman


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~KOTAK KOMEN DISEDIAKAN HANYA UNTUK PENGOMEN YANG SUDI MENGOMENG~