Cara Menukar Tajuk Video Youtube Dengan Tajuk Kita Sendiri Di Facebook

Klip video dari youtube ada mempunyaai tajuknya,disini aku ingin berkongsi dengan sahabat,bagaimana Cara Menukar Tajuk Video Youtube Dengan Tajuk Kita Sendiri Di Facebook,maksudnya kita boleh membuat atau ubah tajuk asal kepada apa-apa tajuk yang kita suka pada video youtube yang kita kongsi pada facebook..Jom kita terus kepada langkah-langkahnya.

Langkah 1
1-Masuk ke youtube dan pilih video yang hendak dikongsi pada facebook,apabila sudah jumpa video yang hendak dikongsi,sahabat perlu klik pada perkataan share.
2-Setelah di klik pada perkataan share,sahabat hanya perlu copy link video tersebut,lihat seperti gambar dibawah.




Langkah 2

Link video yang di copy pada youtube tadi,sahabat hanya perlu paste link video tersebut pada status facebook sahabat.setelah di paste pada status facebook sahabat,ianya akan terpapar seperti dalam gambar dibawah.





Langkah 3

Klik pada tajuk video dan delete kesemua tajuk video asal tersebut,gantikan dengan tajuk yang sahabat inginkan,hanya taip semula tajuk baru pada ruangan tajuk yang sahabat delete tadi,create jerlah apa-apa yang sahabat mahukan.





Langkah 4

Tajuk video dibawah adalah tajuk contoh yang aku ubah bagi menggantikan tajuk asal,sahabat buat sendirilah tajuk yang sesuai untuk ditonjolkan pada klip video youtube,jangan copy tajuk yang aku taip tu..itu hanyalah contoh semata-mata.



setelah semuanya puas hati,sahabat boleh terus klik kirim atau share pada status facebook sahabat,pilihlah video yang sesuai untuk ditonton oleh umum.




Langkah 5

Apabila video youtube telah di kongsi pada facebook,tajuk yang kita ubah tadi akan terpapar untuk tontonan umum seperti gambar dibawah.rakan facebook kita akan melihat tajuk yang kita ubah pada facebook mereka.



p/s:hanya tajuk yang berubah,isi kandungan video tetap sama.
Semoga Selamat Segalanya





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~KOTAK KOMEN DISEDIAKAN HANYA UNTUK PENGOMEN YANG SUDI MENGOMENG~