Tip Facebook:Cara Tag Rakan Guna Handphone






[TIP RINGKAS]
tidak semua orang berfacebook menggunakan pc,laptop,android,iphone dan sebagainya
contohnya macam aku,,aku berfacebook menggunakan pc/laptop bila berada di rumah dan bila aku berada diluar kawasan rumah maksud aku [jauh daripada rumah]..aku gunakan handset cap unta [nokia c-3].
bila kita menggunakan handset cap unta ni,,memang susahlah sikit semuanya terbatas,orang kata function tak sehebat kita gunakan pc,laptop,iphone dan yang sewaktu denganya,,.



disini aku nak kongsi 
Cara Tag Rakan/Page facebook Melalui No Id Guna Handphone Cap Unta
caranya


taip no id rakan/page yang anda nak tag lihat contoh gambar dibawah..no yang tertera adalah no id,,
alamak macam mana  nak dapatkan no id? 
mungkin anda dah tau mcm mane nak dapatkan no id rakan/page facebook,klu  tak tau..tunggulah episod akan datang aku buat tutor untuk id..
taip @[ no id :] kat status,komen dan sebagainya

apabila kita menyebut/tag/tanda.cara ni hanya untuk memberitahu tentang sesuatu status/gambar yang kita post pada facebook kepada yang kita tag/tanda tadi

kalau kita menggunakan handset cap unta dan taip dengan perkataan biasa
kemungkinan status/komen anda 3 hari kemudian akan dibaca..hehehe,apabila kita gunakan seperti langkah
diatas dengan menggunakan handset,,nickname/nama tuan empunya profile/nama page akan jadi [warna biru].
sebijik macam anda gunakan pc/laptop/android dan i-phone

~selamat mencuba~




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

~KOTAK KOMEN DISEDIAKAN HANYA UNTUK PENGOMEN YANG SUDI MENGOMENG~